نقاط ثابت نیم گروه های نگاشت های غیرانبساطی و میانگین پذیری

پایان نامه
چکیده

فرض کنیم s نیم گروه نیم توپولوژیک، cb(s) ، n-بسیار میانگین پذیر چپ و s} s ={t(t): t ? نیم گروه غیرانبساطی به طور قوی پیوسته باشد. لائو، مایک و تاکاهاشی برای نیم گروهی از نگاشت های غیرانبساطی در فضاهای باناخ ثابت کردند اگرs یک نیم گروه برگشت پذیر چپ، c زیرمجموعه ی محدب فشرده از یک فضای باناخ، }ُs s={t(t): t ? نیم گروه غیرانبساطی روی c وc z ?، آن گاه گزاره های زیر هم ارزند : 1) z نقطه ی ثابت مشترک }ُs s={t(t): t ? است. 2) µ ای روی (ap(s، وجود دارد که، tµ z = z. همچنین کانگ نتیجه ای مشابه برای نیم گروه بسیار میانگین پذیر چپ وقتی c زیرمجموعه ی ناتهی محدب ضعیف فشرده از یک فضای باناخ با نرم مشتق پذیر یکنواخت است، بدست آورد. سوزوکی نقطه ثابت نیم گروه ?–پیوسته یک پارامتری از نگاشت ها روی زیرمجموعه ی c از یک فضای باناخ را مورد بررسی قرار داد به این ترتیب که اگر فرض کنیم { 0 {t(t): t ? نیم گروه ?–پیوسته یک پارامتری از نگاشت ها روی زیرمجموعه ی c از یک فضای باناخ و ?و ? اعداد حقیقی مثبت باشند، به طوری که ?/? عضو q نباشد، آن گاه : ? t ? 0 f(t(t)=f(t(?))?f(t(?)). هدف این تحقیق بررسی نقطه ی ثابت مجموعه نگاشت های غیرانبساطی و به طور قوی پیوسته از نیم گروه s می باشد. چنان چه s یک زیر گروه جمعی از فضای توپولوژیک خطی محدب موضعی باشد، نقطه ی ثابت نیم گروهی از نگاشت های به طور قوی پیوسته بررسی می شود. همچنین کاربردهایی از این تحقیق در آنالیز هارمونیک ارائه می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تقریبی از نقاط ثابت برای نیم گروه های میانگین پذیر از نگاشت های غیرانبساطی در فضاهای باناخ

هدف مطالعه طرح های تکراری براور و هالپرن برای نیم گروهی از نگاشت های غیر انبساطی روی زیر مجموعه محدب و فشرده از فضای باناخ هموار با استفاده از دنباله ای از میانگین های به طور مجانبی پایا و دنباله ای از میانگین های به طور قوی منظم روی زیر فضای مناسب از فضای توابع کراندار و حقیقی مقدار روی نیم گروهs می باشد.

15 صفحه اول

نقاط ثابت ونقاط ثابت مشترک برای نگاشت های غیرانبساطی و نگاشت های غیرانبساطی تعمیم یافته

در این پایان نامه وجود نقاط ثابت را در فضاهای متریک ژئودزیک به طور یکنواخت محدب (با توجه ویژه به فضاهای r-tree و cat(0 )) ، فضاهای ابرمحدب و فضاهای باناخ برای نگاشت های تک مقداری و چند مقداری واجد شرایطی که تعمیم مفهوم غیرانبساطی هستند، مطالعه می کنیم.همچنین قضیه های نقطه ثابت را برای ارائه نتایج نقطه ثابت مشترک برای نگاشت های جابجایی و به طور ضعیف جابجایی به کار می بریم.

15 صفحه اول

نگاشت های نگهدارنده نقاط ثابت

در این مقاله نگاشت­های خطی تعریف شده روی جبر همه عملگرهای خطی کران­دار مطالعه می­شوند. در واقع فرم چنین نگاشت­هایی که از دو جهت حافظ نقطه ثابت صفر عملگر باشند بدست می­آیند. همچنین، نگاشت­های خطی روی فضای ماتریس­ها با درایه­های از یک میدان با مشخصه مخالف 2 را در نظر گرفته و در صورتی که حافظ نقاط ثابت ماتریس­ها باشند فرم آن­ها نیز به دست می­آیند.

متن کامل

نقاط ثابت نگاشتهای غیرانبساطی گونه روی نیم گروه های نیم توپولوژیک

در این پایان نامه به بررسی خواص ارگودیک غیر خطی برای نیم گروه شدیدا میانگین پذیری از نگاشتهای غیر انبساطی گونه تقریبا مجانبی می پردازیم

15 صفحه اول

قضایای نقاط ثابت برای نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی تعمیم یافته

در این رساله ابتدا نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی تعمیم یافته را معرفی می کنیم. سپس به بررسی وجود نقاط ثابت برای این نگاشت ها در فضاهای متریک ژئودزیک و هم چنین در فضاهای باناخ اکیداً محدب می پردازیم. در ادامه به بیان قضیه های همگرایی برای تعداد متناهی از نگاشت های چندمقداری غیرانبساطی تعمیم یافته در فضاهای ‎cat(0)‎ مبادرت می ورزیم. سرانجام چندین روش تکرار برای حل مسائل تعادل و یافتن نقاط ثابت مش...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه بوعلی سینا - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023